onsdag 7. desember 2011

SPISELIGE BORDKORT

 Jeg har jo fått totalt dilla på å lage flatbrød
Stadig må jeg lage nye rasjoner og denne gangen var det til spekemat vi trengte dem.

Siden vi skulle ha gjester denne kvelden, laget jeg likegodt noen små hjerte-flatbrød 
til hver kuvert også. Jeg stakk dem ut med en hjertepepperkake-form. 
Så kan de altså brukes til flere ting disse formene. Hver gjest fikk et hjerte hver.
Disse hjertene har jeg igjen. Gjestene tok med seg sine for å bruke dem som julepynt.
Koselig!

 Slik lager du hjertene (om du skulle få lyst!)

***
Kjevle til en deig og stikk ut med en hjertepepperkake-form.
(Oppskrift på flatbrød finner du HER. Men det er lov å mikse og trikse litt med melslag.)
Lag et lite hull til feste av tråd.
Stek dem sakte og snu dem ofte.
(Jeg har stekt dem på takke, men det går også an i stekepannen!)
Kjøles av.
Knyt på en liten hyssing.
Klipp til en liten papirbit og fest/skriv navnet til gjesten. 

***
Lag noen hjerter ekstra. 
De kan knekke og det kan komme flere koselige gjester enn du hadde regnet med ;O)

12 kommentarer:

  1. Å de var fine Liv:)))))Ha en nydelig snøfyllt dag,klem

    SvarSlett
  2. Takk for oppskriften! Hjertene er knallfine. :) Godt idé.
    Ha en fin onsdag.
    allesistgut

    SvarSlett
  3. Hei!
    Veldig kosleg og spisleg bordkort :o)
    Sikkert ein suksess blant gjestane!!
    Ha ein fin, fin dag

    SvarSlett
  4. Så nydelige de var! Har du oppskrift på deigen også et sted eller?? Har aldri laget flatbrød, men det kunne jeg gjerne tenke meg å lære.

    SvarSlett
  5. Tusen takk for tipset :-)) Fin ide. Går jo an å bruke både pepperkake- og flatbrød- deig til dette. Du er så kreativ og inspirerer masse :-) Ha en fin dag !

    SvarSlett
  6. Imponert! For noen vakre flotte bordkort, orginalt! :) Så flink du er!

    Ønsker deg en flott dag!

    Klem Lene

    SvarSlett
  7. For noen skjønne bordkort!! Tenker gjestene dine ble veldig glade for disse, alltid koselig med litt omtanke, det er godt å gi og godt å få:-)
    Ønsker deg en nydelig dag snille Liv!

    SvarSlett
  8. For en gøy idé. Kjempelekkert!! jeg ønsker meg takke til jul for flatbrød og lefser er jo utrolig godt. :o)

    SvarSlett
  9. Så utrolig stilig det var... Virkelig en god ide :)
    Men - steker du dem på stekepanne??

    SvarSlett
  10. Så morsomme (og sikkert gode) bordkort! Jeg baker også flatbrød, har fått litt dilla på dem!
    hilsen Nina

    SvarSlett
  11. Takk for tipset! :)

    Juleklem fra meg

    Giveaway inne på min side, om du er interessert;)

    SvarSlett