lørdag 28. januar 2012

Liv Laga: LINPOSER MED DYREMONOGRAM

I går fikk jeg så lyst å sette meg ned med symaskinen.
Thomas og jeg skal oppover i Telemark på besøk i dag og jeg fikk en idè til noen
smågaver til jentene som bor på gården.

Små broderte dyr i rødt og hvitt.
Inspirasjonen var karen (Edit: som visstnok er ei jente) over her, men selve mønsteret tegnet
jeg av en strikket vott en gang. (Husker desverre ikke hva produsenten heter...)
Jeg har hatt tegningen/mønsteret liggende lenge, men nå fikk jeg altså bruk for det.
Stoffet hadde jeg også liggende og broderingsgarnet var rester fra bunaden min. 
Gøy å kunne gjøre slike småting uten å måtte ut for å skaffe seg materialer ;O)

Da tar vi med oss smågavene og kjører oppover i fine og snøkledde Telemark.
(De små posene inneholder klinkekuler.)

Ønsker dere alle en virkelig fin lørdag!

23 kommentarer:

  1. Nydelige linposer :-) Hjemmelagde gaver er alltid mest stas hos meg. Både å gi bort og å få.

    God tur opp i lia - det er så spennende å følge med det spirende gårdslivet hos dere. Takk for at du deler!

    SvarSlett
  2. Ja, det var fine gaver å ha med seg! Moro når man kan bruke det man har, og lage noe fint av det! Syskapet mitt er fullt, og jeg sparer på alt mulig rart, og jammen med får jeg brukt for det rett som det er!

    God tur oppover snødekte Telemark! God helg til dere begge!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  3. Kreativt, og veldig koselig! Deilig med helg - håper dere har en fin lørdag! :)

    SvarSlett
  4. Så fint det var, flin du er! :)

    SvarSlett
  5. Så fine de linposene var.
    Det er alltid stas å få hjemmelagende
    gaver, både fra store og små :)

    Kos dere! :)

    Klem

    SvarSlett
  6. så fine linposer, så utrolig søte ! Tenker nok disse to jentene blir fornøyd jeg... Jeg er innom bloggen din hver dag og blir alltid like imponert over din kreativitet!
    God helg til dere !

    SvarSlett
  7. Hei, ÅH de ble da supersøte! God lørdag! klem Siv:-)

    SvarSlett
  8. Å,så fine da!:)

    Ha en fin lørdagskveld!

    Klem

    SvarSlett
  9. I love your friend with the earrings! He is beautiful, as are your sacks.

    SvarSlett
  10. I love your friend with the red earrings, he is beautiful as are your sacks.

    SvarSlett
  11. I love your friend with the red earrings, he is beautiful - as are your sacks.

    SvarSlett
  12. Sehr schön.
    Liebe Grüße aus Dresden
    Rosalie∙∙♥♥∙∙

    SvarSlett
  13. The little bags are very sweet. Like you, I enjoy being able to start a project without making a shopping list. Sometimes the urge to sew comes upon me and it has to start NOW. This is my first visit to your blog, and I look forward to coming back.

    SvarSlett
  14. Det broderiet var nydelig! :)))

    SvarSlett
  15. Sååå fine de var :))
    Ønsker dere god tur oppover og en fin lørdagskveld !!
    Klem Tone

    SvarSlett
  16. Hei!

    Så flink og kreativ du er.
    Og jøss for noen søte små "husdyr" dere har fått.

    Koselig.

    Klem fra V.

    SvarSlett
  17. Your lovely cross stitch embroidered portraits make your gifts even sweeter.

    Isn't it good to add such extra touches?

    Bravo to you.

    SvarSlett
    Svar
    1. It was real fun to find the needle and sew the little white and red one! ;O)

      Slett
  18. So cute! What a sweet gift idea! You did a beautiful job with your cross-stitching! :) And that little goat is sooooo darling!!!

    xoxo laurie

    SvarSlett
  19. Så koselig!
    Tenker det var noen som ble glade:)

    Klem Gitte

    SvarSlett
  20. My homage and thanks to your blog in my entry today:
    http://hamptonshabbychic.blogspot.com/2012/01/made-for-me.html

    kisses

    SvarSlett
  21. Så morsomt å se geita! (Det er jente da..:)) Klinkekuler var en kjempelur gave. Min erfaring er at solide gaver varer mye lenger. Plastikk ting blir barna fort lei, og de blir så fort ødelagt. De tingene vi har hatt lengst og barna har hatt mest glede av er tre-ting.

    SvarSlett
    Svar
    1. Da endrer jeg geita til jente ;O)
      hihiihi

      Slett