tirsdag 24. april 2012

LEDNINGSKLEMMER

Når man holder på med "sånne gamle ting" som vi gjør, dukker det stadig opp behov for saker vi ikke bare kan gå og skaffe oss fra en butikk. Mye av detaljene vi ønsker er gått ut av produksjon for lenge siden. Hvis de noen gang har vært i produksjon på en fabrikk. Saken er vel mer den at mye er hjemmelaget opp igjennom tidene. Da lover jeg det er kjekt med en snekker-mann i huset!

 Istedet for å sette metallklemmer på noen ledninger, kom Thomas plutselig på at han hadde sett noen gamle ledningsklemmer i min lille kasse. Ja, jeg har min egen liten skatte-kasse ;O) Det er helt sant. Der ligger ting jeg har samlet på siden jeg var nokså liten. Og blandt annet hadde jeg altså en gang pirket av et par treklemmer fra låven til Bestemor og Bestefar. Jeg må le også - kan du skjønne hvorfor alt dette interesserte meg så tidlig? Hiihi.

Men tilbake til saken da. Snekker-mannen min satt plutselig og oppfylte sin egen drøm der midt på kjøkkenegulvet: han satt inne og spikket! Og fine klemmer ble det i en fei. Nøyaktige kopier av de gamle. Så fine! Og nå skal jeg fortelle dere en sannhet til som strekker seg nokså langt tilbake i tid den også:  Helt fra jeg var ungdom ønsket jeg meg nemlig en høy og mørk snekker-mann som kunne lage møbler til meg. DA-DA! Hva sitter på den lille krakken og spikker klemmer til meg og har pusset opp kjøkkenet med meg? Jo, ingen andre en den høye og kjekke snekker-mannen min! Hihihi.

 Og så får jeg prøve å holde meg til saken igjen. Var lett å havne litt på siden i dag, men mennesker er tross alt mye viktigere enn ting. Men dette trenger du altså om du har lyst å gjøre et lignende "stunt".

Lyst å se mer hva vi har laget?
Trykk LIV LAGA og se gjennom kategoriene i menyen øverst på siden.

9 kommentarer:

  1. Hello! What you have good Thomas, take care of it ... a pleasant day.Valentina

    SvarSlett
  2. Åhh..! Du har jammen fått deg en kjekk mann! Et skikkelig romantisk par;-)
    Gleder meg såå til å se mer av kjøkkenet!! Det lille vi har sett ser jo praktfullt ut!! Dere må jo være dream-teamet dilux <3
    Bloggen din er en gledespreder for så mange! Takk<3

    SvarSlett
  3. Fantastisk fin underbar praktisk detalj!
    Klem Irene

    SvarSlett
  4. Så flink en mann du har! Og flink er jammen du også!
    :)

    SvarSlett
  5. Så utrolig hendig mann :) Kjempemoro :)En lekker detalj det ble :)

    Nydelig nydelig blåfarge på kjøkkenet <3 Er det den som du nevnte i et tidligere innlegg? Nyyydelig er den iallefall :)

    Ha en fin tirsdag:)
    Klem Lisa:)

    SvarSlett
  6. Ja, lykkelig er hun som har en handy-man til å realisere sine drømmer - jeg har også en, så jeg vet ;-) Har forresten tenkt flere ganger at du burde la ham få en egen liten kategori øverst i menybaren din til sine snekkerier - la meg få foreslå "Livs Ledsager"?
    Klem fra KristinB

    SvarSlett
  7. Ja, du er heldig Liv; det ser ut som dine drømmer blir oppfylt, en etter en.
    Takk for superfin blogg.

    SvarSlett
  8. Hei Liv!
    Tenk at du tok vare på en ledningsklemme i tre som liten jente, ja, du var nok en smule spesiell! :-) Og nå har din kjære spikket noen nye, og det ble jeg mektig imponert av! Herlig å se! Ønkser dere begge en fin dag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  9. Lekkert! Det kommer jo til å bli kjempe stilig!
    klem

    SvarSlett