onsdag 25. juli 2012

STÅR OG VENTER

To benker står og venter på et bord. Litt innimellom det mer seriøse arbeidet gjør vi "gøye" ting som å slå litt med ljå, så litt gress, stelle litt med blomster og nå snart altså lage et bord. Vi har tatt med oss noen av benkene Thomas laget til bryllupet vårt. (Vi hadde utevielse og trengte å tilby gjestene en sitteplass. HER) De står på nesten den eneste flate plassen vi har her på tunet. Ser for meg at det kan bli nokså koselig å sitte her og spise. Benkene har stått litt ensomme en stund, men når vi får tid en dag nå, så skal det bli bord! Materialene ligger klare i låven. Det gir motivasjon og jeg tror det er viktig å gjøre slike ting innimellom. Gøye ting som gjør at det raskere ser litt koselig ut rundt oss.

23 kommentarer:

  1. God morgen ! Ja, her blir en fin plass til å nyte ett godt måltid, eller en kaffekopp en tidlig morgen. Ser innom bloggen hver morgen før jeg raser avgårde på jobb. Og du er alltid tidlig ute og det er så koselig å se så mange bilder og innlegg fra gården deres. Ønsker deg en flott dag !

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du rekker å se innom bloggen før du går på jobb. Du er flink til å stå opp i god tid du da. Det er godt å ha litt tid om morgenen. DET trenger jeg å bli flinkere på!

      Ha en fiiiin jobbe-dag!

      Slett
  2. Investering i fine "rom" underveis er nok kjempeviktig, motivasjonen skal jo holde i flere år:) ps.: er det alltid sol oppe på gården deres - eller .....;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg må liksom det jeg da. Gleder meg til det blir finere og finere på tunet!

      Ja sola ja... jeg ser det jeg også, den skinner jo rett og slett på mange bilder nå... hehe. Jeg skrev det på en annen kommentar også, vi kan faktisk ikke klage mer nå. Vi har hatt sol rett som det er den siste tiden og varmt har det også vært. I går klokka 2300 var det 19 grader. Hva gir du meg? Det er nesten tropenatt det!!!

      Slett
  3. For en utsikt... her blir d godt å ta en kaffekopp før dagens gjørenål starter.

    SvarSlett
  4. For en utsikt.... her blir d godt å ta en kaffekopp før dagens gjøremål starter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja! Jeg vil ta kaffekoppen (kaffelatten da.. hihi) her ved låveveggen. Vi må få dette bordet ferdig fortere enn fort!

      Slett
  5. Utsikten er det ikke noe å si på!, og flate plasser kombinert med slik en utsikt er ingen selvfølge... Godt dere finner litt tid til hygge og lettere gjøremål. En skal jo ikke arbeide seg sønder og sammen. Jeg har lånt en idé fra bloggen din (før oppskriften kom i Lev Landlig). Resultatet kan du se på bloggen min. Vi gleder oss veldig over inspirasjonen fra din blogg! - Liv

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg går sporenstreks inn og ser hva du har funnet på! ;O)

      Slett
  6. Det blir fint - solide og gode materialer! Bordet blir nok like fint!

    SvarSlett
    Svar
    1. Man sitter i alle fall støtt, så bordet blir nok i samme kaliber. Vi har tegningene klare ;O)

      Slett
  7. Så koselig å kunne sitte her med den utsikten:) kommer til å bli mye brukt, kan jeg tenke:)
    Kjempe koselige benker:)
    Dere er så flinke:)
    Ha en strålende dag

    Klem Merete

    SvarSlett
  8. Det er kjekt med en snekkermann; det kan jeg underskrive på :-)) Og vi lærer utrolig mye av dem, vi damene også !Sammen har vi laget masse... Ofte er det jeg som kommer med forslag og tips til hva vi kan lage, og så lager vi det; han snekrer og jeg maler etc.. Ser ut som dere har det litt på samme måten :-))Flotte benker, og det blir topp med et bord i mellom. Skjønner godt at det ikke er så mange flate steder på tunet, med den fantastiske utsikten, da blir det gjerne slik :-))Men lag dere små partier der det er flatt, og det går dessuten an å fylle på masse(koster jo litt ), så det blir flatere. Det gjorde vi der hvor annekset står på hytta.Ble veldig bra.Er det langt å kjøre fra huset deres og opp til hytta ?? Sånn at dere kan ta en kveldstur, eller må dere overnatte ?
    Ha en fin dag ! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy at dere gjøre prosjekter sammen! Du er jo superflink med strikkingen din, Eli Anita, den regner jeg med at du står for alene. Hihi. Det er kjempe gøy å gjøre ting sammen!

      Vi bor 1,5 timer fra gården. Vi har tatt mange dagsturer, men liker helst å få i alle fall en helg der!

      Kos deg videre i sommeren og med alle prosjektene. Både de av tre og de av strikk! Hihihi

      Slett
  9. Så morsomt å se at dere bruker ljå for å slå gresset! Dere skulle prøvd å hesje, det er såå nydelig å se hesjer som står rundt om, dog så sjelden!
    De benkene var skikkelig flotte, heldig er du som har så flink en Thomas! Det blir nok koselig å sitte der rundt et bord å "skravle" med gjester!
    Fortsatt god dag til deg!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. å der sa du det: gleder meg virkelig til å "skravle" med gode venner og familie rundt det langbordet. Kjenner vi må skynde oss å gjøre det ferdig. Hihi

      Klem klem

      Slett
  10. Kjære Liv
    Ljåen heter langorv (ikke langhorv, en horv er jo noe helt annet)En liten ljå heter stuttorv. Orv er skaftet som selve ljåen er festet på.Før i tida var det en kunst å gå i skogen og finne fine emner til å lage orv av. Dette kan du sikkert få høre mer om, dersom du spør en eldre nabo. Ellers heter det jo slåtten med å, ordet kommer av å slå.

    Nå må du ikke se på dette som surmaga kritikk. Det er jo en sann fryd å følge den fine bloggen din, og se på hvor fint dere lager alt omkring dere!

    Sommerhilsen fra Randi

    SvarSlett
  11. Mange skrivefeil på et innlegg altså... jaja, litt slinger i valsen må man regne med!
    Slotten er rettet til slÅtten ;O)

    SvarSlett
  12. Så fine de var :)
    Skjønner godt at dere må gjøre noe morsomt innimellom.
    Jeg har laget ett nytt blomsterbed i dag, totalt unyttig, men det er jo moro :)
    Burde vel heller ha malt, bært inn ved, rydda under låven osv.. Men orker ikke de kjedelige tingene hele tiden.. :)

    SvarSlett
  13. Hei Liv.
    Kjempefin blogg du har, som eg fann via Nationen. Det som fanga meg var utsikta, som eg likar så godt etter tre år på Kvitsund. Viss de ikkje alt har vore der så vil eg verkeleg anbefala å gå tur til Roholt - kjempefin tur, og flott utsikt andre vegen. :)
    Men det er jo ikkje berre utsikten som er bra med denne bloggen. Du skriv godt og har masse fine bilder og inspirasjon. Eg kjem nok til å kikka innom her rett som det er. Lykke til vidare!

    Brita

    SvarSlett
  14. Så koslig. Likte benkene. Kanskje jeg kan få pappa eller morfar til å lage en gang i fremtiden. Når formen til pappa er på topp og ikke tida er full av hyttebygging og bilfiksing. ;)
    Såå koselig å gifte seg utendørs. Vet en plass jeg kunne ha tenkt meg selv om jeg noen gang finner ut at jeg vil gifte meg. Men kun meg og den mannen jeg skal gifte meg med + prest og foreldre. Men nydelige plassen.

    SvarSlett
  15. Er det virkelig Jeres udsigt? Hold op hvor er I heldige. En udsigt jeg kun kan drømme om.....Åh hvor der er smukt, må snart finde tid og penge til en tur til Jeres fantastiske land!!!!
    Helle fra flade Danmark.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei Danmark!

      Det er faktisk vår utsikt. Kjøpt og betalt ;O) hehe
      Men det er på gården vår. Der bor vi ikke nå. Vi holder på å pusse opp. Men vi nyter den hver gang vi er der!

      Slett