onsdag 2. april 2014

jeg kan avsløre at...

illustrasjonsfoto # bokomslag vil bli utarbeidet senere
Kjære Koftejaktvenner og Livs Lyst lesere
Da har jeg fått den glede og ære å avsløre at mange av dere har gjettet riktig. 
Det blir nemlig
KOFTEBOK!! 

Dette prosjektet har tvunget seg frem fra flere hold og jeg skal informere dere masse mer i tiden fremover. Dette er jo også deres prosjekt. Den store Koftejakten - av folket og for folket ;O) Boken skal jeg lage i et samarbeid med strikkedesigneren Lene Holme Samsøe. Så oppskriftene er i gode hender! Hun skal dere få bli litt mer kjent med etterhvert gjennom et intervju som vil finne sted her på Livs Lyst. Vi har allerede gravd oss godt ned i kofteoppskrift-haugen. Det er et hav å ta av og vi vil finne noen (eller ganske mange!) skikkelige godbiter. Og vi vil ta dere med på reisen og moroa. Utgivelsesdato, bokomslag og antall kofter - ja alt skal vi informere dere om underveis. Bare heng på og følg med!

All informasjon om dette prosjektet vil du fremover kunne finne både:
*Her på Livs Lyst blogg
*Livs Lyst instagram (sporadisk)

Trykk på banneret FØLG MED PÅ KOFTEJAKTEN i høyrekolonnen for gamle kofteoppskrifter og mer informasjon!

33 kommentarer:

  1. Så gøy. Blir spennende å følge med her.

    SvarSlett
  2. Artig, artig :) Jeg gleder meg til den kommer ut. Andre leser romaner, jeg elsker å lese strikkebøker . Blir det bare oppskrifter, eller litt om historien bak koftene også? Jeg kan nesten ikke vente kjenner jeg nå.Ble riktig glad for nyheten, Liv.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra Turid. Jeg skal få informert om så mye som mulig når ting faller litt mer på plass.

      Slett
  3. Hurra! Den boken ser jag fram emot! :)

    SvarSlett
  4. Dette gleder jeg meg veldig til! Hurra!

    SvarSlett
  5. This is good news!!! I follow your blog the last months because I like your Koftejacht. Unfortunatly, I can"t read your language. And yes, I can read English and English patterns. So, my question is: PLEASE write your lovely Kofte Book also in English???? PLEASE PLEASE!!!!!!!!!!!! So many more people have fun and knit there own Kofte.Greetjngs from the Netherlands, Anja Storm

    SvarSlett
  6. Dette blir kjekt å følgje .-) Kor eg gler meg!!

    SvarSlett
  7. Dette gledet meg veldig å høre!! Dette hadde jeg håpet på :-) Lene Samsøe jobber mye for Sandnesgarn vet jeg, men hvis det er interesse for at Husfliden kan være en bidragsyter til boka, så hører jeg gjerne fra deg. Lyke til med det spennende prosjektet!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for muligheten Anita. Jeg skriver dette ned og kanskje hører du fra meg!

      Slett
  8. Glæder mig allerede til at den kommer og at du skal samarbejde med Lene kan kun være med til at det bliver en god bog. Held og lykke med arbejdet -det lyder spændende.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg gleder meg stort til å jobbe med Lene!

      Slett
  9. Så spennende nyheter ��
    Gleder meg til den blir utgitt - den må jeg sikre meg.
    Syns det er så moro for dere at koftejakten har blitt
    så populær. Gøy at endelig håndarbeid endelig blir verdsatt -
    for det er jammen meg mye jobb med mange av disse nydelige koftene

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvem hadde sett den komme? Ikke jeg i alle fall. Men dette er kjempe moro. Og midt oppe i alt bringer vi altså videre en tradisjon. Vi holder den i live enda litt til. DET liker jeg!

      Slett
  10. Så gøy, ante meg at det var et bokprosjekt på gang!
    Dette blir gave til min kjære svigermor som har strikket utallige kofter opp gjennom årene
    Jeg følger spent med på fortsettelsen

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe ja. Det har kanskje vært litt oppe i dagen? Nå er vi i alle fall i gang! Og kjempe moro å høre at du syns din svigermor fortjener en fin koftebok. Gleder meg til at du kan overrekke henne en etterhvert. Vi skal gjøre vårt ytterste for at hun skal bli fornøyd.

      Slett
  11. Så spennende!! Jeg kjøper strikkebøker og kokebøker og koser meg med det :) Gleder meg! Lykke til med prosessen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da håper jeg vår bok vil bli en slik du blir glad i ;O)

      Slett
  12. Hi Liv,
    Congratulations on your up-coming book. I am thrilled for you. I am sure it will be wonderful.
    Linda

    SvarSlett
  13. Hei ,jeg er ingen strikkerske,men har fulgt med på denne prosessen,er så utrolig hva det blir ut av noen bilder
    av kofter,tydelig mange som har interesse for dette.har en søster som liker å strikke,så kanskje boken kan bli jule-
    presang til henne.Er jo en flott tradisjon å bringe videre.Hilsen Merete

    SvarSlett
  14. Fantastic news! It's grand to know that these beautiful traditional knitted styles are going to be seen by new generations. I predict lots and lots of knitting.

    xo

    SvarSlett
  15. SÅ Spennende Liv,den boken gleder jeg meg allerede til :)))

    I den forbindelse lurte jeg på om du har hørt om Nordstrikk og Devold,to bedrifer her som har drevet med masse kofteproduksjon gjennom tidene...kanskje interessant for dere???

    Lykke til med prosjektet !!

    Toveklem:)

    SvarSlett
  16. Det gledes STORT :-D Tove sammensurium: Nordstrikk og Devold har hatt utrolig mange fine mønstre. De jeg har funnet med deres merkelapper har vist seg å være mønstre fra Ålgård på noen av de. Jeg jakter intenst på noen uløste derfra, håper å få hendene på mønstre etterhvert. Kunne laget selvsagt, men det blir en stor jobb som må taes om man ikke finner de. Foreløpig jakter man :) Om du er på Koftegruppa finner du en del der. Ooops nå høres det ut som jeg svarer for deg, Liv. Men jeg bare måtte :-) Nordstrikk og Devold hadde så absolutt noen av de fineste. Og jeg er definitivt født i feil tiår

    SvarSlett
  17. Hvorfor ble jeg ikke overraska tro....;)))) Har bare venta på at du skulle slippe "bomben" om bok ja:) Blir veldig spennende å følge med - gleder meg:) Klem og hell og lykke:)

    SvarSlett
  18. Klikket meg inn for å se om du hadde laget bok enda, dette var super lesning! Gleder meg til å kunne trykke på "bestill" :D

    SvarSlett
  19. Dette gleder jeg meg skikkelig til. Den skal jeg kjøpe--- eller ønske meg i julegave, :) Lykke til.

    SvarSlett
  20. Kjempegøy
    Lillian i Grimstad gleder seg :)

    SvarSlett
  21. Gleder meg villt til boken kommer. Er allerde i gang med å strikke kofter som jeg har funnet i koftegruppen. Så dette blir årets store julegavebok :D

    SvarSlett