mandag 26. januar 2015

to tanker

Bladde litt i arkivet mitt her og kom over vårbilder. Kjenner at det er en herlig tid som ligger foran oss nå. Jeg sa det vel her om dagen også, jeg nyter at det er vinter. Ja, faktisk håper jeg det kommer enda mer snø. Men det går som sagt an å ha to tanker i hodet på en gang, og jeg må innrømme at jeg gleder meg til å fylle kanner og vaser med sesongens blomster igjen.

Da skal også pelargoniene opp fra overvintringen i kjelleren. Et år supplerte jeg med flere farger og det ble så fint å blande de sammen i vinduskarmene. Sart rosa. Sterk rosa. Rød. Hvit.... Jeg tror jeg vil gjøre det igjen i år. (Ser jeg burde ha luket bort et blad her... hehe...)

Noen småblomster kan man jo knipe av og sette i et lite glass på badet. Ikke store hylla her på dette gamle speilet, men jammen er det koselig å stikke nesa borti og kjenne duften av de små vakre blomstene når man pusser tennene om kvelden. 

Kvelden ja. Deilige vårlige og oppredde senger med lyst og lett sengetøy! Ja, det hører virkelig sesongen til. Sengetøy er som sukkertøy for meg og det må skiftes ofte. Så det gjelder å ha litt på lager ;O)

Kjøkkenet vårt er lysest på formiddagen. Da titter morgensolen inn. Den lyseblå fargen på kjøkkeninnredningen og veggene er deilig hele året syns jeg, men ekstra fin er den jo om våren. Da smelter den liksom sammen med årstiden.

Både lyse rom og møbler i pastellfarger, kommer liksom ekstra til sin rett når det er vår, og lyset fyller oss med energien vi har savnet gjennom de mørke og kalde månedene. 

Gjesterommet vårt så slik ut lenge. Nå står det en sprinkelseng her inne og det blir fort litt rot på gulvet og i gjestesenga, men rommet i seg selv og fargene på møbler og gardiner/tepper/puter - understreker den lyse stilen jeg er så glad i. Særlig om våren ja, men helt klart året rundt. Fargene og materialene er supre sammen med mørkebrune og trehvite møbler, og ikke minst skinn og tepper som gjør det lunt vinterstid.

Ønsker dere en herlige vinterdag med tanker om en deilig vår.
For det går jo an å ha to tanker i hodet samtidig ;O)

6 kommentarer:

  1. Oh ich liebe diese Bonbonfarben, dieses pudrige Pastell sehr! Du hast einen frühlingsfrischen Post für uns geschrieben, so schön! Liebste Grüße, schickt dir Meisje

    SvarSlett
  2. Kjempekoselige bilder og mange fine ideer i innredningen 😊

    SvarSlett
  3. Kjempekoselige bilder og mange fine ideer i innredningen 😊

    SvarSlett
  4. Jeg gleder meg også veldig til våren!! Men resten av vinteren brukes til å planlegge vår/sommer aktiviteter, og til å gjøre alle de tingene som man ikke får gjort/gjør om sommeren :) Har bl.a. ambisjon om å tømme strykeskapet for strykeklare ting.. DET skjer det ikke mye av om sommeren :)

    Syns det er så trivelig å se de lyse og fine bildene dine, og så masse blomster da!

    Ønsker deg en finfin uke :)

    SvarSlett
  5. Ser rigtig skønt ud med de lyse farver. Huset passer til det. Her i DK glæder jeg mig også til foråret - men håber også på mere sne. Vi har kun haft to dage. Det er for lidt.

    SvarSlett
  6. Que o inverno seja breve e a primavera venha logo, um lindo dia para você!

    SvarSlett