lørdag 9. mai 2015

favorittbilder

Det er artig det der. Midt i strømmen av alle bildene man tar i løpet av en periode, så er det noen som stikker seg litt ut. Noen jeg liker bedre enn andre. Det er noe med motivet og stemningen i disse bildene. Jeg har derfor plukket ut tre favoritter fra arkivet mitt. Kanskje er det ikke disse bildene dere ville valgt, om dere fikk bestemme ;O) For smaken er jo like forskjellig som vi er. Men kanskje kan dere likevel ha glede av å se tre favoritter som jeg har fotografert med flere års mellomrom.

1. ut er det som var gjesterommet her i huset. Dette bildet tok jeg til et blogginnlegg her på LivsLyst. Det var før jeg hadde begynt som frilans journalist og fotograf. Bildet er derfor i litt dårlig oppløsning, men ikke desto mindre virkningsfullt syns jeg. Dette motivet har jeg kommet tilbake til flere ganger og det ligger altså mitt hjerte litt nært. Husker også at jeg fikk en kommentar på dette: "Dette er akkurat som et interiørbilde i et blad". Hihi. Nei, jeg visste det ikke da. At det var det som skulle bli jobben min. 

2. motiv er fra en interiør-og livsstilreportasje jeg laget hos Monica i Farfarhuset. I Farfarhuset er det mange rom og et av dem er dette knallturkise rommet. Jeg syns det er så herlig sjarmerende med de gamle og gule tremøblene. Sommeren stod gul og skinnende på utsiden, og alt av bøtter og spann var fylt med blomster. Også i dette rommet. Den skjønne statisten her, gjorde dette bildet komplett. Jeg syns det er så stemningsfullt der hun sitter og leser gamle gulnede Frøken Detektiv-bøker. 

3. bilde er fra barnerommet vårt her hjemme i huset i byen. Det samme rommet som på øverste bildet. Nå har det fått en annen funksjon, men det rommer fortsatt de samme møblene. Den store forskjellen er barnesengen og den lille kroppen på gulvet! For meg så er dette også et godt bilde. Et som skiller seg litt ut fra de andre jeg til daglig tar. I alle fall i følelsene. Jeg liker så godt sola som faller inn gjennom det store vinduet og setter Lille i godt lys. De gamle møblene, det gamle gulvet og de lyse fargene. Jeg vet ikke helt hva det er, men dette er også en av mine favoritter. 

Og det er kanskje akkurat slik det er. Man vet ikke helt. Det er bare en gjenklang i hjertet. Noe varmt og godt. Noe man liker. En stemning, og noen gode følelser og tanker som dukker opp. De har blitt favoritter. 

7 kommentarer:

  1. Hei, Nydelige bilder hos deg :-) Her finner jeg alltid inspirasjon. Titt gjerne inn og vinn lunsj for 2 samt glassblåsing ved Hadeland Glassverk. klem Siv :-)

    SvarSlett
  2. Hjemmet ditt er bare så nydelig at jeg ikke har ord. Hvordan får du det til egentlig? Du har sans både for bittesmå detaljer og store detaljer.

    Gleder meg hver gang over bildene du poster. Ønsker deg en finfin helg videre §:o)

    SvarSlett
  3. Jeg er nu helt enig med dig. Det ER dejlige billeder - motiverne er jo skønne. Det er også så dejligt at se rummene i brug på billede 2 og 3.

    SvarSlett
  4. Likte spesielt godt det første bildet. Nydelig lys og farger! :-)

    SvarSlett
  5. Fine favoritter; Liv :-) Husker godt da du tok det midterste bildet. Da visste ikke jeg at jeg skulle bli interiørjournalist ;-) Skjønner veldig godt at det siste bildet har en ekstra plass i hjertet ditt, tenk så morsomt for Lille å se det fine bildet av seg selv når han blir større. Så fylt av ro det bildet synes jeg :-)

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder, forstår godt at du liker disse :)

    SvarSlett
  7. Hva en vakker og enkle bilder !!! Hilsen fra Angie fra Tyskland

    SvarSlett