torsdag 7. juli 2016

throwback thursday - here we go

"Throwback Thursday"

Sitat: "Throwback Thursday is the name of a weekly social media posting trend and hashtag game that users participate in to share and look back fondly on some of their favorite memories...."

På godt norsk: En sosial media-lek der folk ser tilbake på gamle minner. Tilbakeblikket skjer på torsdager, noe som sikkert mer eller mindre er ganske så tilfeldig.

Hvorfor dette? Jeg syns det er en fin måte å rote litt rundt i arkivet på. Se tilbake på steder jeg har vært, mimre litt over stil og utseende, samt få frem igjen gode poenger. Ikke minst, for de som er nye lesere på Livs Lyst, får mulighet til en liten "bli-kjent-runde" som en slags oppsummering av det som har skjedd her på bloggen i årenes løp. Jeg kommer ikke til å være slavisk, men legger ut slike tilbakeblikk-innlegg når det passer på torsdager fremover. 

"So, here we go!"

Vi starter er i "Den stille viken". 

Det er sommer og huset er lyst og godt. Ikke bare på grunn av sola som smyger seg inn gjennom de rutete glassvinduene, men også fordi lyse og lette tekstiler som puter og tepper får spille en hovedrolle den korte tiden vi kan nyte skikkelig varme her i gamlelandet. 

Og de små blomsterbukettene da. Som dufter sommer, minner oss om gode barndomsår, som er så inderlig vakre og som man skaffer seg fullstendig gratis. Og i tillegg får man frisk luft på kjøpet. Såvidt jeg ser, er det bare fordeler - hvis man ikke går rundt og er allergisk da... 

Dette er noen av de mest "vanlige" eng- og grøftekantblomster vi har, men se hvor vakre de er! 

En bukett som dette kan skape trivsel på stuebordet, på nattbordet, på arbeidspulten...

Nei, jeg kjenner jeg ikke bare kan sitter her og mimre (Throwback Thursday you know ;O). Jeg får komme meg ut og plukke en bukett til kjøkkenbordet. Her er det nemlig tomt akkurat nå, men ute bugner det av jo av muligheter! Jeg er sikker på at resten av kontor-jobbe-dagen min vil bli ekstra hyggelig med en liten duftende og vakker kvast ved min side. 

Ønsker dere alle en fin-fin dag!

  # landlig # livslyst # interiør # levlandlig # landliglivsstil # nostalgi # tradisjon # gammelt # livsandvikjakobsen # kofter # denstorekoftejakten # kofteboken # kofteboken2 # tradisjon # livsstil # restaurering # tømmerbygning # trehus # blomster # sommereng #bygningsvern #

5 kommentarer:

  1. Aldeles nydelig, fra hjertet takk for deling ❤️

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig å høre at du likte dette innlegget. Takk :)

      Slett
  2. Så koselig å "se tilbake".
    Får skikkelig feriefølrlse av disse bildene, og det passer jo nå som ferien har starter.
    Husker du hva fargen som er brukt på spisestueveggen heter? Den er så flott!
    God sommer til deg og dine.
    Hilsen HegeT.

    SvarSlett
  3. Så koselig bilder.
    Skikkelig sommerfølelse :-)
    Husker du hva fargen på spisestueveggen heter?
    Sommerhilsen fra HegeT.

    SvarSlett
  4. Er nylig kommet hjem fra Telemark.Svigerdattera og sønnen vår jobber i Dalen og guttene går på skole der. Så sammen med svigerdattera på hjemmesiden din og hun visste sånn omtrent hvor dere bor.Telemark er et fin fylke og du er flink og finne de rette stedene når du skal ta bilder.

    SvarSlett